Paieška

Meniu

*alt_site_homepage_image*

Vidaus tvarkos taisyklės

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

  1. UAB ,,Gruodė“ (toliau vadinama Klinika) vidaus tvarkos taisyklės reglamentuoja Klinikos vidaus tvarką, jos darbuotojų, pacientų, jų atstovų  ir lankytojų  teises, pareigas bei elgesio taisykles. 
  2. Klinika savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Civiliniu kodeksu, Vyriausybės nutarimais, Sveikatos priežiūros įstaigų, Pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo ir kitais Lietuvos Respublikos įstatymais, Sveikatos apsaugos ministro įsakymais bei kitais teisės aktais, Klinikos įstatais bei šiomis vidaus tvarkos taisyklėmis (toliau – Taisyklės).
  3. Taisyklės parengtos atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo 46 straipsnio reikalavimus.
  4. Klinika užsiima tik ta veikla, kuri nurodyta jos Įstatuose bei turimose licencijose.
  5. Klinika teikia būtinąsias ir planines, nemokamas (kompensuojamas Privalomojo sveikatos draudimo fondo (toliau – PSDF) biudžeto lėšomis bei mokamas asmens sveikatos priežiūros paslaugas.
  6. Klinikos darbuotojai turi teisę nukrypti nuo šių Taisyklių, jeigu konkrečiu atveju formalus šių Taisyklių laikymasis prieštarautų paciento interesams. Bet koks nukrypimas nuo šių Taisyklių turi būti pažymėtas paciento medicininėje dokumentacijoje.
  7. Šių taisyklių privalo laikytis visi Klinikos darbuotojai, pacientai, jų atstovai, lankytojai ir kiti Klinikos teritorijoje ar patalpose esantys asmenys.
  8. Pacientų saugos užtikrinimas yra viena svarbiausių Klinikos atsakomybių pacientams.
  9. Klinikos darbuotojai, aptarnaudami pacientus, vadovaujasi Lietuvos gydytojo profesinės etikos kodekso, Slaugytojo profesinės etikos kodekso bei kitų nacionalinių ir tarptautinių elgesio kodeksų bei Klinikos Pacientų aptarnavimo standarto nuostatomis.

10. Taisyklėse vartojamos sąvokos:

10.1.  asmens duomenų tvarkymas  –  bet kuris su asmens duomenimis atliekamas veiksmas: rinkimas, užrašymas, kaupimas, saugojimas, klasifikavimas, grupavimas, jungimas, keitimas (papildymas ar taisymas), teikimas, paskelbimas, naudojimas, loginės ir (arba) aritmetinės operacijos, paieška, skleidimas, naikinimas ar kitoks veiksmas arba veiksmų rinkinys.

10.2.  asmens dokumentas  –  pasas, asmens tapatybės kortelė, leidimas laikinai (nuolat) gyventi Lietuvoje, vairuotojo pažymėjimas; 

10.3.  asmens sveikatos priežiūros paslaugos  (toliau  –  paslaugos)  –  paslaugos, kurių tikslas

sustiprinti sveikatą, teikiamos turint Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybos prie Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos išduotą licenciją;

10.4.  asmens sveikatos priežiūros specialistas  –  Klinikos darbuotojas, teikiantis paslaugas;

10.5.  lankytojas  –  bet kuris asmuo nesantis Klinikos darbuotoju, pacientu ar paciento atstovu;

10.6.  mokamos paslaugos –Klinikos teikiamos paslaugos, už kurias moka patys pacientai arba už juos gali mokėti kiti fiziniai arba juridiniai asmenys;

10.7.  nemokamos paslaugos  –  paslaugos apmokamos apdraustiesiems Privalomuoju  sveikatos draudimu (PSD), dėl kurių apmokėjimo Klinika yra sudariusi sutartį su teritorine ligonių kasa;

10.8.  nepilnametis pacientas  –  pacientas  iki 18 metų, išskyrus asmenis, kuriuos teismas pripažino veiksniais (emancipuotais);

10.9.  pacientas – asmuo, kuris naudojasi Klinikos teikiamomis paslaugomis, nepaisant to ar jis sveikas ar ligonis; 

10.10. paciento atstovas  –  atstovas pagal įstatymą (tėvai, įtėviai, globėjai, rūpintojai) ar atstovas pagal pavedimą. Atstovą pagal pavedimą  gali  pasirinkti  pacientas  nuo 16 metų. Atstovo pagal pavedimą įgaliojimai įforminami Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka;

10.11. Klinikos darbuotojas – asmuo, sudaręs darbo sutartį su Klinika;

10.12.  siuntimas  –  tai gydytojo kreipimasis į kitą gydytoją, siekiant pasikonsultuoti dėl paciento sveikatos būklės, diagnozės nustatymo ar patikslinimo, gydymo taktikos (pradėti, pratęsti, pakeisti ar nutraukti pradėtą gydymą) ar darbingumo, pateikiant informaciją apie pacientui iki siuntimo nustatytą diagnozę, atliktus tyrimus ir konsultavusių gydytojų specialistų išvadas, taikytą gydymą bei užpildant nustatytos formos dokumentus;

10.13. nuotolinė paslauga (toliau – NSP) – asmens sveikatos priežiūros paslaugos teikimo būdas, kai naudojant nuotolinio ryšio priemonę (pavyzdžiui, kompiuterį, telefoną ir pan.), vaizdo formatu arba telefonu Pacientui teikiama asmens sveikatos priežiūros paslauga Klinikos gydytojui ir Pacientui esant skirtingose vietose tuo pačiu laiku (Pacientui neatvykstant į Kliniką fiziškai);

10.14. tiesioginio kontakto paslauga – asmens sveikatos priežiūros paslaugos teikimo būdas, kai asmens sveikatos priežiūros paslauga teikiama Klinikos gydytojui ir Pacientui kartu fiziškai dalyvaujant Klinikoje.

10.15. ESPBI IS - Elektroninė sveikatos paslaugų ir bendradarbiavimo infrastruktūros informacinė sistema.

11. Klinikos teritorija gali būti stebima vaizdo kameromis (tik tose vietose, kurios pažymėtos specialiais ženklais).

II. KLINIKOS DARBO LAIKAS

12. Paslaugos Klinikoje teikiamos pirmadieniais - penktadieniais nuo 7 val. iki 19 val., pagal specialistų priėmimo grafiką. Klinikos administracija dirba pagal Klinikos vadovo patvirtintą darbo grafiką. Administracijos ir specialistų darbo laikas gali būti nurodomas ant kabineto durų. Darbo laikas skelbiamas ant Klinikos pagrindinio įėjimo durų bei yra prieinamas susipažinti kiekvienam pacientui Klinikos registratūroje. Klinikos vadovo įsakymu atskiriems Klinikos padaliniams ar darbuotojams gali būti patvirtintas kitoks paslaugų teikimo ir darbo laiko grafikas.

13. Klinikos nedarbo metu prisirašiusiems pacientams paslaugos teikiamos kitoje asmens sveikatos priežiūros įstaigoje, su kuria Klinika yra sudariusi sutartį – VšĮ „ Širvintų rajono savivaldybės sveikatos centro“ priėmimo skyriuje ir VšĮ Ukmergės ligoninės skubios pagalbos skyriuje. 

III. PRISIRAŠYMAS PRIE KLINIKOS, GYDYTOJO PASIRINKIMAS IR PAKEITIMAS

14. Pacientų prisirašymo prie Poliklinikos tvarką reglamentuoja 2001 m. lapkričio 9 d. LR sveikatos apsaugos ministro įsakymas Nr. 583  „Dėl gyventojų prisirašymo prie pirminės asmens sveikatos priežiūros įstaigų  tvarkos“  (Žin.,  2001, Nr.96-3400  su vėlesniais pakeitimais).

15. Kiekvienas asmuo gali laisvai pasirinkti arčiausiai jo gyvenamosios vietos esančią arba jam patogiau pasiekiamą šeimos medicinos paslaugas teikiančią įstaigą ir psichikos sveikatos centrą.

16. Asmuo už prisirašymo dokumentų tvarkymą ir medicinos dokumentų parsisiuntimą iš buvusios gydymo įstaigos mokesčio nemoka, nebent įstaigas keičia dažniau nei kas pusę metų.

17. Asmuo, prieš pasirinkdamas Kliniką, telefonu, elektroniniu būdu ar atvykęs į Kliniką sužino, ar norimo pasirinkti šeimos gydytojo darbo krūvis leidžia nustatyta tvarka pasirinkti gydytoją.

18. Prisirašydamas prie šeimos gydytojo pacientas ar jo atstovas turi užpildyti ir pasirašyti „Prašymą gydytis pasirinktoje pirminės asmens sveikatos priežiūros įstaigoje“ (forma Nr. 025-025-1/a). Nepilnamečių prašymus pasirašo vienas iš tėvų, jeigu tėvų nėra – globėjas. Jei registruojamas naujagimis arba vaikas pateikiamas gimimo liudijimas. Prisirašydamas prie Klinikos asmuo privalo užpildyti ir pasirašyti „Paciento valios pareiškimo“ lapą, kuris gali būti pateikiamas popierine arba elektronine forma.

19. Prašyme pacientas ar jo atstovas gali nurodyti konkretų gydytoją, prie kurio nori prisirašyti. Jeigu asmuo nepareiškė pageidavimo prisirašyti prie konkretaus gydytojo, jam gydytoją pasiūlo Klinikos darbuotojas.

20. Nepilnamečiam pacientui sulaukus 18 m., jam paslaugas teikia šeimos arba vidaus ligų gydytojas. Šeimos arba vidaus ligų gydytoją pacientas gali pasirinkti pats užpildydamas formą Nr. 025-025-2/a  likus  ne mažiau kaip  5  (penkiom)  darbo dienoms iki sukaks 18 m., kitu atveju,  jį parenka Klinikos darbuotojas. 

21. Jei asmuo, pildantis prašymą,  yra neraštingas, prašymą už jį  gali užpildyti  Klinikos darbuotojas. Prašyme įrašoma, dėl kokių priežasčių jį užpildė Klinikos darbuotojas.  Prašymas tvirtinamas dviem Klinikos darbuotojų parašais.  

22. Užpildęs „Prašymą gydytis pasirinktoje pirminės asmens sveikatos priežiūros įstaigoje“ (forma Nr. 025-025-1/a) asmuo patvirtina suprantąs ir sutinkąs, kad Klinika tvarkys jo asmens duomenis  –  vardą,  pavardę,  asmens kodą, gimimo datą,  gyvenamąją vietą, telefoną,  elektroninio pašto adresą,  socialinio draudimo numerį bei informaciją apie draustumą,  taip pat ypatingus duomenis apie sveikatą. Duomenys bus tvarkomi paslaugų teikimo tikslu. 

23. Prie Klinikos norintys prisirašyti asmenys, kurie gyvena toliau nei 20 kilometrų nuo klinikos, gali būti įspėjami, jog dėl didelio atstumo tarp jų gyvenamosios vietos ir Klinikos paslaugos gali būti neteikiamos paciento namuose. Pacientui nesutinkant su šia išlyga Klinika turi teisę jo neprirašyti.

24. Užpildytą formą asmuo gali pateikti keliais būdais:

  • atvykęs į Kliniką ir registratūroje pateikęs užpildytą formą bei asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą;
  • į Klinikos elektroninį pašą atsiuntęs užpildytą formą ir pasirašytą elektroniniu kvalifikuotu parašu;
  • elektroniniu būdu prisijungęs prie Klinikos elektroninės interaktyvios prisirašymo paslaugos per Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platformą (Elektroninės valdžios vartus) arba kitu elektroniniu būdu, užtikrinančiu asmens tapatybės patvirtinimą;
  • paštu arba per pasiuntinį, kartu pateikdamas asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopiją;
  • į Klinikos elektroninį paštą atsiuntęs nufotografuotą ar nuskenuotą užpildytą ir pasirašytą formą bei asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą (vaiko gimimo liudijimą). Tai taikoma tik tuo atveju, jei šalyje ar savivaldybėje, kurioje gyvena asmuo, paskelbta ekstremalioji situacija ar karantinas ir asmuo negali pateikti prašymo kitais būdais. Tokiu atveju asmuo per 30 kalendorinių dienų (bet ne anksčiau kaip pasibaigus ekstremaliajai situacijai ar karantinui) Klinikai turi pateikti formos originalą tiesiogiai atvykęs, paštu ar per pasiuntinį.

25. Registratorius prisirašiusiam asmeniui taip pat pasiūlo prisirašyti prie gydytojo psichiatro, dirbančio Klinikoje arba nurodo įstaigas, kuriose tokias paslaugas taip pat gali gauti.

26. Prisirašymo prie šeimos (vidaus ligų, ir/ar vaikų ligų gydytojo) pakeitimo atvejai: 

26.1.  Paciento pageidavimu, tokiu atveju pacientas Registratūroje turi užpildyti Prašymą (forma 025-025-2/a) gydytis pas kitą gydytoją; 

26.2.  nutrūkus gydytojo darbo teisiniams santykiams su Klinika; 

26.3.  administracijai pripažinus pagrįstu gydytojo  atsisakymą  aptarnauti pacientą dėl netinkamo paciento pareigų vykdymo;

26.4.  suėjus pacientui 18m., prisirašiusiam prie vaikų ligų gydytojo. 

27. Atsiradus nurodytoms aplinkybėms ir nesant paciento prašymo pasirinkti kitą gydytoją,  Klinikos darbuotojai  parenka pacientui kitą šeimos  (vidaus ligų  ir/ar vaikų ligų)  gydytoją  ir/ar gydytoją psichiatrą.

IV. PACIENTŲ KREIPIMOSI Į KLINIKĄ TVARKA

28. Norėdami gauti informaciją apie Klinikoje teikiamas asmens sveikatos priežiūros paslaugas, jų kainas ir galimybes jomis pasinaudoti juridiniai ir fiziniai asmenys gali raštu (įskaitant el. paštą) arba žodžiu kreiptis į registratūrą.

29. Paslaugos pacientams teikiamos pagal išankstinę registraciją, išskyrus būtinąją medicinos pagalbą.

30. Kreipiantis dėl skubiosios ir būtinosios pagalbos:

  • skubioji ir būtinoji medicinos pagalba Pacientams teikiama be eilės;
  • skubioji ir būtinoji pagalba teikiama susijusiuose Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatyta tvarka;
  • būtinajai pagalbai siuntimas nereikalingas.

31. Pacientas be atskiro siuntimo gali kreiptis dėl pirminio lygio - šeimos medicinos, psichikos sveikatos bei odontologijos paslaugų.

32. Pacientai apie galimybę gauti šeimos medicinos paslaugas kitoje asmens sveikatos priežiūros įstaigoje po Klinikos darbo valandų gali sužinoti paskambinę telefonu į registratūrą taip pat ši informacija pasiekiama Klinikos internetinėje svetainėje bei ant Klinikos pagrindinio įėjimo durų.

33. Atvykdamas į Kliniką Pacientas turi turėti asmens tapatybės kortelę, pasą ar kitą asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą (vaiko gimimo liudijimą, užsienio valstybės piliečio pasą ar jį atitinkantį kelionės dokumentą, leidimą gyventi Lietuvos Respublikoje), jeigu Pacientą atstovauja Paciento atstovas, papildomai turi būti pateikti Paciento atstovo asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas ir atstovavimo pagrindą patvirtinantys dokumentai.

34. Pacientas gali užsiregistruoti pas gydytoją šiais būdais:

34.1.  atvykęs į Kliniką, tokiu atveju  pacientas kreipiasi į Registratūrą, pateikia asmens dokumentą.

34.2.  paskambinęs Klinikos registratūros telefonu, tokiu atveju pacientas atsiliepusiam darbuotojui nurodo vardą, pavardę, gimimo datą. Registratūros darbuotojas pacientui suteikia informaciją apie galimą priėmimo datą ir laiką, gydytojo pavardę bei kabineto numerį.

34.3. Registruojasi naudojantis ESPBI IS elektroninėmis priemonėmis.

35. Pacientas privalo atvykti 10 minučių prieš numatytą vizito laiką, nebent yra informuotas iš anksto apie atvykimą anksčiau. Pacientai, pavėlavę daugiau nei 15 min., gali būti nepriimami.

36. Jei dėl svarbių aplinkybių gydytojas aptarnauja Pacientą ilgiau negu tam Pacientui paskirtas laikas, kiti Pacientai priimami vėlesniu nei nurodyta registracijoje laiku. Siekiama, kad užsirašęs Pacientas būtų priimtas ne vėliau kaip per 15 minučių nuo registracijoje nurodyto laiko. Registratūros darbuotojai apie gydytojo vėlavimą Pacientą informuoja žodžiu.

37. Pacientai, turintys specialiųjų poreikių gali kreiptis dėl ilgesnės priėmimo trukmės.

38. Jei pacientas registruojasi mokamoms paslaugoms jis informuojamas apie pageidaujamų paslaugų kainą. Jei registracijos metu Registratūros darbuotojas negali įvertinti būsimų paslaugų apimties, sudėtingumo ir galimos bendros paslaugų kainos, pacientas yra informuojamas apie pageidaujamų ir preliminariai tikėtinų paslaugų kainas.

39. Pacientas, negalėdamas atvykti į priėmimą nustatytu laiku, privalo apie tai kuo anksčiau informuoti Registratūrą. Vizitą galima atšaukti paskambinus į Registratūrą, atvykus į Kliniką.

40. Atšaukdamas vizitą pas gydytoją, pacientas gali suderinti kito vizito laiką.

41. Asmens sveikatos priežiūros specialistui susirgus ir nesant galimybės užtikrinti paslaugų teikimo, iš anksto užsiregistravę pacientai telefonu yra informuojami apie vizito pas asmens sveikatos priežiūros specialistą perkėlimą. Šiuo atveju su pacientu suderinama kita jo vizito data ir laikas. Už informavimą apie vizito atšaukimą bei jo perkėlimą atsakingas Registratūros darbuotojas.

V. PASLAUGŲ TEIKIMO TVARKA

42. Klinikoje teikiamos pirminio ir antrinio lygio ambulatorinės paslaugos, kurios yra nurodytos išduotoje licencijoje, ir kitos, ne asmens sveikatos priežiūros paslaugos, kurių teikimui nereikalinga licencija.

43. Pirminio lygio nemokamos paslaugos, dėl kurių apmokėjimo iš PSDF biudžeto lėšų sudaryta sutartis su teritorine ligonių kasa, teikiamos LR teisės aktų nustatyta tvarka visiems prie Klinikos prisirašiusiems pacientams, kurie paslaugų teikimo momentu yra apdrausti privalomuoju sveikatos draudimu.

44. Už pirminio ir antrinio lygio paslaugas, kurių nekompensuoja PSDF, bei nemedicinines paslaugas pacientai apmoka savo lėšomis arba už pacientus apmoka kiti juridiniai ar fiziniai asmenys.

45. Būtinoji medicinos pagalba teikiama nemokamai kiekvienam besikreipiančiam į Polikliniką, nepriklausomai nuo jo gyvenamosios vietos, prisirašymo prie Klinikos ir socialinių garantijų, kaip tai reglamentuoja LR teisės aktai.

46. Šeimos komandos gydytojai, slaugytojai, gydytojai psichiatrai, medicinos psichologai bei psichikos sveikatos slaugytojai LR teisės aktų tvarka teikia pirmines ambulatorines paslaugas paciento namuose. Paslaugos namuose teikiamos tik tuo atveju, jei pacientas dėl savo sveikatos būklės negali pats atvykti į Kliniką. Kitu atveju paslaugų teikimas namuose yra laikomas komforto paslauga ir yra apmokamos pacientų lėšomis. Pacientai registruojasi Klinikos telefonu. Prieš teikiant paslaugas namuose sveikatos priežiūros specialistai susisiekia su užsiregistravusiais pacientais ar jų artimaisiais ir įvertina klinikinę situaciją bei jos teikimo namuose tikslingumą.

47. Laikoma, kad atvykęs į Kliniką ar į namus pirminės asmens sveikatos priežiūros specialistą iškvietęs pacientas bei pasirašęs „Paciento valios pareiškimo“ lapą yra informuotas ir sutinka, kad jį apžiūrėtų, įvertintų jo sveikatos būklę, paskirtų ir atliktų būtinas tyrimų ir gydymo procedūras, paskirtų gydymą.

48. Teikiant paslaugas, paslaugos teikimo vietoje gali būti tik pacientas, jo atstovas, paslaugą teikiantys asmens sveikatos priežiūros specialistai. Atstovai savo veiksmais neturi teisės trukdyti paslaugas teikiantiems asmens sveikatos priežiūros specialistams. Tretieji asmenys (artimieji, giminės ar kt.), paciento virš 16m. priėmimo metu gali dalyvauti tik su paciento sutikimu.

49. Ambulatorinės slaugos paslaugos namuose teikiamos LR teisės aktų nustatyta tvarka. Reguliuojama atskiru direktoriaus įsakymu.

50. Paslaugos nepilnamečiams pacientams iki 16 metų teikiamos tik su jų atstovų sutikimu. Nepilnamečiams pacientams nuo 16 metų paslaugos teikiamos tik jiems sutinkant.

51. Nepilnametis pacientas iki 16 metų, kuris, gydytojo pagrįsta nuomone, išreikšta medicinos dokumentuose, gali pats teisingai vertinti savo sveikatos būklę, turi teisę savarankiškai kreiptis ir spręsti dėl jam reikiamų sveikatos priežiūros paslaugų teikimo, išskyrus įstatymų nustatytus atvejus.

52. Planine tvarka pacientai pas asmens sveikatos priežiūros specialistus priimami išankstinėje registracijoje numatytu laiku.

53. Planinės paslaugos neteikiamos neblaiviems, apsvaigusiems nuo narkotinių ar psichotropinių medžiagų asmenims (išskyrus būtinąją medicinos pagalbą). Kilus įtarimų dėl paciento blaivumo, apsvaigimo nuo narkotinių ar psichotropinių medžiagų, paslaugą teikiantis darbuotojas pasiūlo pacientui pasitikrinti dėl blaivumo ir/ar apsvaigimo nuo narkotinių ar psichotropinių medžiagų. Paciento atsisakymas pasitikrinti laikomas neblaivumo ir/ar atitinkamo apsvaigimo fakto pripažinimu bei fiksuojamas medicininėje dokumentacijoje. 

54. Iš anksto neužsiregistravusiam pacientui nemokamai teikiamos tik būtinosios medicinos pagalbos paslaugos.

55. Jeigu, priimant iš anksto neužsiregistravusį pacientą be eilės, kitiems laukiantiems pacientams kyla klausimų, su gydytoju dirbantis slaugytojas informuoja apie priėmimo ne pagal išankstinės registracijos laiką priežastis bei tolesnę pacientų priėmimo tvarką.

56. Popierinė asmens sveikatos istorija yra Klinikos dokumentas, saugomas jos Registratūroje arba archyve. Nei pacientas, nei jo atstovai neturi teisės patys šio dokumento laikyti (saugoti), nešioti ar išsinešti iš Klinikos. Pacientui persirašius į kitą pirminės asmens sveikatos priežiūros įstaigą, jo popierinė asmens sveikatos istorija išsiunčiama tai įstaigai pagal gautą raštišką prašymą (forma 025-025-3/a).

57. Prireikus, paciento asmens sveikatos istoriją ir/ar kitus medicininius dokumentus (tyrimų rezultatus, rentgeno nuotraukas ir pan.) iš vieno gydytojo kabineto į kitą gali pernešti tik Klinikos darbuotojai.

58. Teikiant ir gaunant informaciją, teikiant paslaugas ar bendraujant tarpusavyje, Klinikos darbuotojai ir pacientai bei juos lydintys asmenys turi elgtis dalykiškai ir pagarbiai. Įgyvendinant šiame punkte išdėstytus reikalavimus, Klinikos darbuotojai privalo dalykiškai išsamiai ir savo kompetencijos ribose atsakyti į Pacientų ar juos lydinčių asmenų klausimus, suteikti jiems informaciją ir duomenis, laikantis šiose Taisyklėse nustatytų reikalavimų, nurodyti, kur Pacientas ar jį lydintis asmuo gali gauti jam reikalingą informaciją ir duomenis, jeigu Klinikos darbuotojas nėra kompetentingas juos suteikti, padėti Pacientui ar jį lydinčiam asmeniui užpildyti būtinus Klinikos paslaugoms teikti dokumentus bei esamomis Klinikoje priemonėmis užtikrinti Pacientų ir jį lydinčių asmenų komfortą. Įgyvendinant šiame punkte nustatytus reikalavimus, Klinikos darbuotojams ir Pacientams bei juos lydintiems asmenims draudžiama tarpusavio bendravime:

58.1. naudoti nenorminę kalbą;

58.2. kreiptis į pašnekovą familiariai ar įžeidžiančiai;

58.3. grasinti;

58.4. kalbėti šaukiant;

58.5. naudoti bet kokius asmenis diskriminuojančius argumentus ar palyginimus;

58.6. nesilaikyti higienos reikalavimų.

VI. PACIENTŲ SIUNTIMO TYRIMAMS, KONSULTACIJOMS IR PERKĖLIMO Į KITĄ GYDYMO ĮSTAIGĄ TVARKA

59. Gydytojas, norėdamas pasikonsultuoti su kitu gydytoju ar atlikti papildomus tyrimus, išduoda jam siuntimą pagal Lietuvos Respublikos teisės aktų reikalavimus.

60. Pacientas, gavęs į rankas tyrimų atsakymus ar kitų gydytojų konsultacijos išvadas, išrašus privalo juos pristatyti į Kliniką siuntusiam gydytojui ar pateikti registratūroje per protingą laiką arba informuoti, kad atsakymai perduoti į ESPBI IS arba išsiųsti paštu, el. paštu.

61. Gautus tyrimų rezultatus ir konsultacijų išvadas sekančio priėmimo metu pacientas aptaria su juos paskyrusiu gydytoju. Jei laboratorinių tyrimų rezultatai yra normos ribose, pacientai informuojami sekančio apsilankymo metu arba gali būti informuojami telefonu. Jeigu yra nukrypimų nuo normos ribų, pacientas telefonu kviečiamas atvykti pas gydytoją ir aptarti tolimesnius gydymo ar diagnostikos veiksmus.

62. Gydytojas, įtaręs arba nustatęs paciento sveikatos sutrikimą ar būklę, reikalaujančią neatidėliotinos stacionarinės pagalbos, skubiai siunčia pacientą į atitinkamo lygmens stacionarinę asmens sveikatos priežiūros įstaigą, teikiančią reikalingas paslaugas.

63. Pacientas užpildęs prašymą prisirašyti kitoje pirminės sveikatos priežiūros įstaigoje tampa tos įstaigos pacientu, o jo medicininė dokumentacija perduodama naujajai įstaigai.

VII.  PACIENTŲ, JŲ ATSTOVŲ IR LANKYTOJŲ TEISĖS IR PAREIGOS

64. Paciento teises ir pareigas apibrėžia ,,Lietuvos Respublikos pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymas“ (Žin., 1996, Nr. 102-2317 su vėlesniais pakeitimais), šios taisyklės bei kiti norminiai teisės aktai. Pacientų atstovų ir lankytojų teises ir pareigas apibrėžia šios taisyklės bei kiti norminiai aktai. 

65. Pacientų teisės:

65.1. Pacientas turi teisę dalyvauti priimant sprendimus dėl jam reikalingų asmens sveikatos priežiūros paslaugų bei gauti kokybiškas asmens sveikatos priežiūros paslaugas.

65.2. Pacientas turi teisę būti prižiūrimas savo garbės ir orumo nežeminančiose sąlygose, Klinikos sveikatos priežiūros specialistams užtikrinant pagarbų elgesį jo atžvilgiu.

65.3. Paciento teisių negalima varžyti dėl jo lyties, amžiaus, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų.

65.4. Pacientai turi teisę būti gydomi taip, kad į jų ligą, gydymą ir slaugą būtų žiūrima pagarbiai.

65.5. Pacientams turi būti suteikiamos mokslu pagrįstos nuskausminančios priemonės, kad jie nekentėtų dėl savo sveikatos sutrikimų.

65.6. Pacientas turi būti informuojamas apie jį gydančio gydytojo ir slaugos darbuotojo vardą, pavardę, pareigas ir profesinę kvalifikaciją.

65.7. Pacientas turi teisę gauti informaciją apie Klinikoje teikiamas paslaugas, jų kainas ir galimybes jomis pasinaudoti.

65.8. Pacientas turi būti informuojamas apie Taisykles ir tvarką, kiek tai susiję su jo buvimu Klinikoje.

65.9. Pacientui asmens sveikatos priežiūros paslaugos gali būti teikiamos tik su jo sutikimu/ valios išreiškimu.

65.10. Pacientas į biomedicininius tyrimus gali būti įtraukiamas tik gavus Paciento sutikimą/ valios išreiškimą.

65.11. gydytojas Paciento vizito metu įvertina Paciento sveikatos būklę bei numato sveikatos priežiūros planą (įskaitant sveikatos priežiūros tikslus ir laukiamus priežiūros rezultatus), gydytojas ar jo komandos narys apie tai suprantamai informuoja Pacientą. Sveikatos priežiūros planas suderinamas su Pacientu atsižvelgiant į jo sveikatos priežiūros tikslus (klinikinius ir sveikatos stiprinimo). Savo sutikimą su planu Pacientas patvirtina sutikimu/ valios išreiškimu;

65.13. trečios šalies atstovai (šeimos nariai, globėjai, vertėjai, Klinikoje mokymosi procese dalyvaujantys sveikatos priežiūros specialistai ir pan.) gali dalyvauti teikiant asmens sveikatos priežiūros paslaugas (įskaitant ir intymių tyrimų, pavyzdžiui, lyties organų, krūtų, išeinamosios angos ir pan.) Pacientui, tik gavus Paciento sutikimą/ valios išreiškimą;

65.14. Pacientas turi teisę į informaciją apie savo sveikatos būklę, ligos diagnozę, medicininio tyrimo duomenis, gydymo metodus ir gydymo prognozę;

65.15. Pacientas turi teisę sužinoti kito gydytojo specialisto nuomonę apie savo sveikatos būklę ir siūlomą gydymą;

65.16. informacija Pacientui turi būti pateikta jam suprantama forma, paaiškinant specialius medicinos terminus. Informuodamas apie gydymą, gydytojas specialistas turi paaiškinti Pacientui gydymo eigą, galimus gydymo rezultatus, galimus alternatyvius gydymo metodus ir kitas aplinkybes, kurios gali turėti įtakos Paciento apsisprendimui sutikti ar atsisakyti siūlomo gydymo, taip pat apie pasekmes atsisakius siūlomo gydymo;

65.17. valstybinės kalbos nemokantis pacientas gali su asmens sveikatos priežiūros specialistais ir kitais Klinikos darbuotojais bendrauti jam suprantama kalba, atvykstant su savo vertėju, už kvalifikuotą ir tinkamą pateiktos informacijos vertimą atsako pacientas ir su juo kartu į Kliniką atvykęs vertėjas;

65.18. Pacientas turi teisę atsisakyti specifinio gydymo ir (arba) procedūros, Klinikos gydytojų komanda gerbia Paciento pasirinkimą;

65.19. informacija Pacientui neturi būti pateikta prieš jo valią. Atsisakymą gauti informaciją apie savo sveikatą Pacientas turi aiškiai išreikšti ir patvirtinti parašu;

65.20. Pacientui nuo 16 metų visos asmens sveikatos priežiūros paslaugos Klinikoje teikiamos tik su jo sutikimu, išskyrus būtinosios medicinos pagalbos paslaugų teikimo atvejus, kai Pacientas negali savo valios išreikšti pats;

65.21. nepilnamečiam Pacientui iki 16 metų visos asmens sveikatos priežiūros paslaugos Klinikoje teikiamos tik su jo atstovų sutikimu, išskyrus būtinosios medicinos pagalbos paslaugų teikimo atvejus. Sveikatos priežiūros specialistai visais atvejais turi parinkti tokius diagnostikos ir gydymo metodus, kurie labiausiai atitiktų nepilnamečio interesus, atsižvelgdami pirmiausia į nepilnamečio, taip pat į jo atstovų valią. Jeigu yra nesutarimų tarp Paciento iki 16 metų ir jo atstovų, diagnostikos ir gydymo metodus parenka gydytojų konsiliumas, atsižvelgdamas į nepilnamečio interesus;

65.22. nepilnametis Pacientas iki 16 metų, kuris, gydytojo pagrįsta nuomone, išreikšta medicinos dokumentuose, gali pats teisingai vertinti savo sveikatos būklę, turi teisę savarankiškai kreiptis ir spręsti dėl jam reikiamų sveikatos priežiūros paslaugų teikimo, išskyrus Lietuvos Respublikos įstatymų nustatytus atvejus;

65.23. Pacientas negali būti gydomas ar jam teikiama kokia kita sveikatos priežiūra ar slauga prieš jo valią, jeigu Lietuvos Respublikos įstatymų nenustatyta kitaip;

65.24. kai sveikatos priežiūra turi būti teikiama Pacientui nuo 16 metų, kuris negali būti laikomas gebančiu protingai vertinti savo interesų, ir Pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatyme nurodytų asmenų nėra arba jie atsisakė būti atstovais, arba nėra galimybių su jais susisiekti taip greitai, kaip tai būtina, ar gauti jų informacija pagrįstą sutikimą laiku, sprendimą dėl Pacientui teiktinų asmens sveikatos priežiūros paslaugų ir jų masto, alternatyvos pasirinkimo priima gydytojas specialistas, o prireikus – gydytojų konsiliumas, išimtinai vadovaudamasis Paciento interesais. Sprendimą dėl konsiliumo sudarymo gydytojas pagrindžia Paciento medicinos dokumentuose;

65.25. dėl nepilnamečio Paciento iki 16 metų, kurio tėvai vengia atlikti atstovo pagal įstatymą funkcijas ir kuriam nėra nustatyta laikinoji globa ar rūpyba, kai nepilnamečio Paciento tėvai (įtėviai) tarpusavyje nesutaria dėl asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo masto, sprendimus dėl tokių paslaugų masto, alternatyvos pasirinkimo priima gydytojas specialistas, o prireikus – gydytojų konsiliumas, išimtinai vadovaudamasis Paciento interesais;

65.26. teismo neveiksniu sveikatos priežiūros srityje pripažintam Pacientui atstovauja teisėtas globėjas;

65.27. informacija apie Paciento, kuris negali būti laikomas gebančiu protingai vertinti savo interesų, sveikatos būklę suteikiama Paciento įgaliotam atstovui, Paciento sutuoktiniui (sugyventiniui), Paciento tėvams (įtėviams) ir Paciento pilnamečiams vaikams jų prašymu;

65.28. teisę į asmens sveikatos priežiūros paslaugas, neatskleidžiant asmens tapatybės, turi ne jaunesni kaip 16 metų Pacientai, sergantys Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyto sąrašo ligomis;

65.29. Paciento, psichikos ligonio, nesugebančio teisingai įvertinti savo sveikatos būklės, gydymo ypatumus nustato Psichikos sveikatos priežiūros įstatymas;

65.30. gydytojai specialistai ir slaugos darbuotojai turi gerbti Pacientų asmens privatumą: Pacientas turi teisę į informacijos apie savo sveikatos būklę konfidencialumą (išskyrus Lietuvos Respublikos teisės aktuose numatytus atvejus);

65.31. Paciento privatus gyvenimas yra neliečiamas. Informacija apie Paciento gyvenimo faktus gali būti renkama tik su Paciento sutikimu ir tuo atveju, jei tai yra būtina ligai diagnozuoti, gydyti ar Pacientui slaugyti;

65.32. Pacientas turi teisę kreiptis į Klinikos vadovybę raštu, el. paštu, telefonu, palikdamas atsiliepimą el. paštu administracija@gruode.lt visais iškilusiais ginčytinais klausimais;

65.33. Pacientas turi teisę į žalos, padarytos pažeidus jo teises teikiant asmens sveikatos priežiūros paslaugas, atlyginimą;

65.34. visa būtina informacija Pacientui suteikiama (prieinama) jo buvimo Klinikoje metu;

65.35. Pacientas turi teisę kreiptis į Kliniką su prašymu suteikti informaciją apie tai, ar Klinika tvarko jo asmens duomenis ir, jei taip, susipažinti su tvarkomais asmens duomenimis;

65.36. Pacientas turi teisę kreiptis į Kliniką su prašymu ištaisyti jo asmens duomenis ir (arba) sustabdyti tokių asmens duomenų tvarkymo veiksmus, išskyrus saugojimą – tuo atveju, kai susipažinus su asmens duomenimis yra nustatyta, kad duomenys yra neteisingi, neišsamūs ar netikslūs;

65.37. Pacientas turi teisę kreiptis į Kliniką su prašymu ištrinti jo asmens duomenis (ar apriboti jų tvarkymą), kurie yra tvarkomi tik su jo sutikimu, jei Pacientas atšaukia atitinkamą sutikimą. Ši teisė netaikoma, jei asmens duomenys, kuriuos prašoma ištrinti, yra tvarkomi ir kitu teisiniu pagrindu;

65.38. Pacientas turi teisę gauti jo paties pateiktus asmens duomenis, kurie yra tvarkomi jo sutikimo ar sutarties vykdymo pagrindu, raštu ar bendrai naudojama elektronine forma ir, jei įmanoma, perduoti tokius duomenis kitam paslaugų teikėjui (duomenų perkeliamumas);

65.39. Pacientas turi teisę nesutikti, kad būtų tvarkomi jo asmens duomenys, jeigu asmens duomenų tvarkymo pagrindas yra teisėti interesai, įskaitant profiliavimą tiesioginės rinkodaros tikslais;

65.40. Pacientas turi teisę bet kuriuo metu atšaukti savo duotą sutikimą dėl asmens duomenų tvarkymo tiesioginės rinkodaros tikslu;

65.41. Pacientas turi teisę duomenų apsaugos klausimais kreiptis tiesiogiai į Kliniką teikiant rašytinį prašymą asmeniškai, paštu, per atstovą ar elektroninių ryšių priemonėmis (bendruoju Klinikos el. paštu), žodžiu (bendruoju telefonu) arba kreipiantis tiesiogiai į duomenų apsaugos pareigūną el. paštu: gediminas@eilika.lt. Pacientų prašymus dėl duomenų subjekto teisių Klinika nagrinėja nemokamai. Prašymą nagrinėti gali būti atsisakyta arba už tai gali būti imamas atitinkamas mokestis, jei prašymas yra aiškiai nepagrįstas arba neproporcingas, taip pat kitais norminiuose aktuose nustatytais atvejais.

65.42. Pacientas turi teisę kreiptis į Valstybinę duomenų apsaugos inspekciją, nepavykus išspręsti duomenų apsaugos klausimų su Klinika.

66. Pacientų pareigos:

66.1. Pacientas negali reikalauti privilegijų dėl jų lyties, rasės, tautybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų pagrindu;

66.2. Pacientas privalo pasirašytinai (raštu arba elektroniniu parašu) susipažinti su jam pateiktomis Klinikos vidaus tvarkos taisyklėmis, kitais Klinikos nustatytais dokumentais ir vykdyti juose nurodytas pareigas;

66.3. Pacientas privalo rūpintis savo sveikata, sąžiningai naudotis savo teisėmis, jomis nepiktnaudžiauti, bendradarbiauti su darbuotojais;

66.4. Pacientas kiek įstengdamas turi suteikti sveikatos priežiūros specialistams informacijos apie savo sveikatą, persirgtas ligas, atliktas operacijas, vartotus ir vartojamus vaistus, alergines reakcijas, genetinį paveldimumą ir kitus Pacientui žinomus duomenis, reikalingus tinkamai suteikti asmens sveikatos priežiūros paslaugas;

66.5. Pacientas, gavęs informaciją apie jam skiriamas asmens sveikatos priežiūros paslaugas, Lietuvos Respublikos įstatymais nustatytais atvejais savo sutikimą ar atsisakymą dėl šių asmens sveikatos priežiūros paslaugų suteikimo turi patvirtinti raštu arba elektroniniu parašu;

66.6. Pacientas privalo vykdyti sveikatos priežiūros specialistų paskyrimus ir rekomendacijas arba atsisakyti paskirtų asmens sveikatos priežiūros paslaugų. Pacientas privalo informuoti sveikatos priežiūros specialistus apie nukrypimus nuo paskyrimų ar nustatyto režimo, dėl kurių jis davė sutikimą;

66.7. Pacientas privalo pagarbiai ir deramai elgtis su visais darbuotojais ir kitais pacientais;

66.8. Pacientui, kuris pažeidžia savo pareigas, tuo sukeldamas grėsmę savo ir kitų pacientų sveikatai ir gyvybei, arba trukdo jiems gauti kokybiškas asmens sveikatos priežiūros paslaugas, asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimas gali būti nutrauktas, išskyrus atvejus, jei tai grėstų pavojus Paciento gyvybei;

66.9. bendradarbiauti su asmens sveikatos priežiūros paslaugas paskyrusiu ar teikiančiu sveikatos priežiūros specialistu, vykdyti jo paskyrimus ir rekomendacijas;

66.10. laiku sumokėti už mokamas paslaugas pagal tuo metu Klinikoje galiojančius įkainius;

66.11. kiek leidžia sveikatos būklė, laikytis asmens higienos reikalavimų;

66.12. tinkamai elgtis su Klinikos įranga ir inventoriumi, tausoti Klinikos turtą;

66.13. Pacientams ir lankytojams Klinikos patalpose ir teritorijoje draudžiama be nustatyta tvarka gauto leidimo filmuoti, fotografuoti patalpas ir darbuotojus, Pacientus ar kitaip pažeisti jų privatumą;

66.14. Pacientai ir lankytojai už Klinikai ar jos darbuotojams padarytą žalą atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka;

67. Pacientas, kuriam išduotas nedarbingumo pažymėjimas įsipareigoja laikytis elgesio taisyklių nedarbingumo metu:

67.1. vykdyti gydytojo nurodymus – laikytis nustatyto gydymo ir(ar) slaugos režimo, atlikti paskirtas gydymo, diagnostikos ir(ar) slaugos procedūras;

67.2. Valstybinio socialinio draudimo fondo Valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos teritorinio skyriaus kvietimu atvykti į Klinikos Gydytojų konsultacinės komisijos (GKK) posėdį darbingumui patikrinti. Pakvietus į GKK posėdį, atvykti paskirtu laiku;

67.3. nevartoti alkoholio, narkotikų, toksinių ar psichotropinių medžiagų;

67.4. neatlikti veiksmų, kurie gali užtęsti laikinojo nedarbingumo trukmę, – nedirbti, nesimokyti, nekeliauti, nedalyvauti kultūros, sporto, pramoginiuose ar kituose renginiuose;

67.5. jei išduotas laikinas nedarbingumo pažymėjimas sergančiam šeimos nariui slaugyti ar vaikui prižiūrėti, Pacientas privalo slaugyti šeimos narį ar prižiūrėti vaiką ir elgtis taip, kad jo veiksmai neužtęstų šeimos nario slaugos trukmės.

VIII.  INFORMACIJOS APIE PACIENTĄ TEIKIMO IR NUORAŠŲ DARYMO TVARKA

68. Visa informacija apie paciento asmens duomenis, sveikatos būklę, diagnozę, prognozes ir gydymą, kita asmeninio pobūdžio informacija yra konfidenciali ir be paciento sutikimo negali būti teikiama. Ši informacija yra konfidenciali net ir po paciento mirties.

69. Informacija apie paciento sveikatą gali būti teikiama pacientui, jo atstovams bei kitiems asmenimis, kuriems pacientas sutinka atskleisti informaciją apie savo sveikatą, taip pat asmenims kuriems tokia teisė numatyta teisės aktais. Informacijos apie paciento psichikos sveikatos ypatumus nustato Lietuvos Respublikos psichikos sveikatos priežiūros įstatymas (Žin. 1995, Nr. 53-1290).

70. Pacientas turi teisę pasirinkti žinoti ar nežinoti informaciją apie savo sveikatos būklę, ligos diagnozę, medicininio tyrimo duomenis, gydymo metodus ir gydymo prognozę. Toks paciento apsisprendimas įrašomas į jo sveikatos priežiūros istoriją, o pacientas pasirašydamas patvirtina savo sprendimą raštu.

71. Pacientui pasirinkus nežinoti informacijos, ji gali būti pacientui teikiama tik tuo atveju, jei dėl paciento atsisakymo gauti informaciją gali atsirasti žalingų padarinių pacientui ar kitiems asmenims, kilti grėsmė viešajai tvarkai ir saugumui.

72. Pacientui pageidaujant, jis turi būti supažindinamas su jo medicininiais dokumentais, išskyrus atvejus, kai tai iš esmės gali pakenkti paciento sveikatai ar net sukelti pavojų jo gyvybei (apie tai sprendžia jį gydantis gydytojas ar gydytojų konsiliumas). Tokiais atvejais apie informacijos teikimo ribojimus gydantis gydytojas pažymi asmens sveikatos istorijoje. Pacientą su jo medicininiais dokumentais supažindina jo šeimos komandos gydytojas ir/ar gydytojas psichiatras. Asmens sveikatos priežiūros specialistas teikiantis paslaugą, pacientui pageidaujant, privalo paaiškinti jo padarytų įrašų asmens sveikatos istorijoje reikšmę.

73. Informacija nepilnamečiui pacientui, jo tėvams ar globėjams turi būti pateikta jiems suprantama forma. Jeigu yra nesutarimų tarp nepilnamečio paciento ir jo tėvų ar globėjų, tai diagnostikos ir gydymo metodikas parenka gydytojų konsiliumas, atsižvelgdamas į nepilnamečio paciento interesus.

74. Be rašytinio paciento sutikimo informacija apie jo sveikatą gali būti atskleista:

74.1.  asmens sveikatos priežiūros įstaigoms bei darbuotojams, kurie teikia pacientui paslaugas;

74.2.  nepilnamečio paciento įstatyminiams atstovams, išskyrus atvejus, kai tokios informacijos suteikimas gali pakenkti nepilnamečio paciento interesams;

74.3.  teisėsaugos institucijoms apie sužalotus pacientus, kuriems žala galėjo būti padaryta nusikalstama veika;

74.4.  rašytiniu motyvuotu teismo, prokuratūros, policijos vaikų teisių apsaugos tarnybos ar kitų valstybės institucijų, turinčių teisę teisės aktų nustatyta tvarka gauti informaciją apie paciento sveikatą, prašymu;

74.5.  po paciento mirties – jo įpėdiniams pagal testamentą ir pagal įstatymą, sutuoktiniui (partneriui), tėvams, vaikams.

75. Pacientas turi teisę prašyti, kad jo lėšomis pagal Klinikoje nustatytus mokamų paslaugų įkainius ir terminus, būtų padarytos jo medicininių dokumentų kopijos.

76. Pacientas ar jo atstovas pageidaujantis gauti medicininių dokumentų kopijas kreipiasi į Registratūrą ir privalo užpildyti nustatytos formos raštišką prašymą. Registratūros darbuotojas gavęs tokį prašymą ne vėliau kaip kitą darbo dieną perduoda paciento asmens sveikatos istoriją gydančiam gydytojui kuris, privalo įsitikinti ar nėra aplinkybių draudžiančių atskleisti medicininę informaciją. Gavęs gydančio gydytojo sutikimą, Registratūros darbuotojas padaro medicininių dokumentų kopijas, jas sunumeruoja ir atiduoda pacientui. Už padarytas dokumentų kopijas pacientas apmoka savo lėšomis.

IX. NEMOKAMŲ IR MOKAMŲ PASLAUGŲ NOMENKLATŪRA IR ASORTIMENTAS, JŲ TEIKIMO TVARKA

77. Asmens sveikatos priežiūros paslaugos, kurias teikti Klinika yra licencijuota, yra nurodytos Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybos prie Sveikatos apsaugos ministerijos (toliau – VASPVT) Klinikai išduotoje įstaigos asmens sveikatos priežiūros licencijoje. Su Klinikai išduotomis licencijomis galima susipažinti VASPVT internetinėje svetainėje.

78. Nemokamos asmens sveikatos priežiūros paslaugos (išskyrus būtinosios medicinos pagalbos paslaugas) Klinikoje teikiamos tik patikrinus ar asmuo apdraustas privalomuoju sveikatos draudimu.

79. Nemokamai teikiama:

79.1. būtinoji medicinos pagalba, vadovaujantis atitinkamuose Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatyta tvarka;

79.2. planinės ambulatorinės ir stacionarios asmens sveikatos priežiūros paslaugos, nurodytos sutartyse su teritorinėmis ligonių kasomis Lietuvos gyventojams, apdraustiems sveikatos draudimu. Informaciją apie konkrečias paslaugas (jų asortimentą), jų teikimo tvarką, eiles ir kt. teikia registratūros darbuotojai, be to, Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka, ji yra viešai skelbiama Klinikos internetinėje svetainėje.

79.3. Nemokamai planinės specializuotos ambulatorinės paslaugos teikiamos tik dėl pagrindinės ligos (dėl kurios Pacientas atsiųstas ambulatorinei konsultacijai) pacientui turint Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatytą reikiamos formos Siuntimą, vadovaujantis sutartimi su teritorine ligonių kasa paslaugoms apmokėti numatytomis PSDF biudžeto lėšomis.

80. Mokamai teikiama:

80.1. visos Klinikos kainyne išvardintos asmens sveikatos priežiūros paslaugos, kai Pacientas nėra draustas privalomuoju sveikatos draudimu arba kreipiasi neturėdamas siuntimo;

80.2. asmens sveikatos priežiūros paslaugos, kurių savo nuožiūra (be atitinkamo Siuntimo/Paskyrimo) pageidauja pats Pacientas;

80.3. asmens sveikatos priežiūros paslaugos užsienio šalių piliečiams;

80.4. Pacientas pageidauja gauti asmens sveikatos priežiūros paslaugą ne eilės tvarka ir yra pasirašytinai supažindintas su jo teise ir galimybe ją gauti nemokamai eilės tvarka;

80.5. asmens sveikatos priežiūros paslaugos, kurios teikiamos neatskleidžiant asmens tapatybės, išskyrus Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatytas išimtis;

80.6. Pacientams, apdraustiesiems privalomuoju sveikatos draudimu, kai bazinė kaina už asmens sveikatos priežiūros paslaugas yra kompensuojama PSDF biudžeto lėšomis, už savo iniciatyva (pasirašytinai susipažinus su Klinikoje patvirtintomis sutikimų formomis) pasirinktas brangiau kainuojančias paslaugas, medžiagas, procedūras, šių paslaugų, medžiagų, procedūrų faktinių kainų ir nemokamų paslaugų, medžiagų, procedūrų bazinių kainų skirtumą apmoka jie patys.

81. Mokamos paslaugos Klinikoje teikiamos direktoriaus patvirtinta tvarka, o už jas mokėjimai priimami Klinikos kasose arba, esant poreikiui, pavedimu, pagal parengtą išankstinę sąskaitą. Sumokėjus už paslaugas kasoje, Pacientui pateikiamas kasos apmokėjimo kvitas, pagal poreikį išrašoma sąskaita-faktūra.

82. Mokamų paslaugų kainynas skelbiamas Klinikos internetiniame tinklalapyje ir (arba) informaciją apie kainas pateikia registratūros darbuotojai (telefonu, atvykus į Kliniką), taip pat kainynas laisvai pasiekiamas registratūroje.

X. KONFLIKTŲ SU PACIENTAIS IR JŲ SKUNDŲ NAGRINĖJIMO TVARKA

83. Pacientas norėdamas pateikti pastabas ar pasiūlymus, gali tai padaryti parašydamas savo nuomonę Klinikos „Skundų ir pageidavimų knygoje“ ar parašyti e.paštu ­ administracija@gruode.lt.

84. Pacientas, jeigu, jo manymu, buvo pažeistos jo teisės, ne vėliau kaip per vienus metus nuo dienos, kai sužino, kad jo teisės pažeistos, bet ne vėliau kaip per 3 metus nuo teisių pažeidimo dienos, turi teisę Klinikai pateikti skundą, išskyrus atvejus, kai dėl jo teisių pažeidimo padaryta žala. Norėdamas gauti žalos atlyginimą, Lietuvos Respublikos pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatyme nustatyta tvarka, ne vėliau kaip per 3 metus nuo dienos, kai sužinojo ar turėjo sužinoti apie žalą, Vyriausybės patvirtintame Turtinės ir neturtinės žalos, atsiradusios dėl Paciento sveikatai padarytos žalos, atlyginimo tvarkos apraše nustatyta tvarka Pacientas turi kreiptis į Pacientų sveikatai padarytos žalos nustatymo komisiją, veikiančią prie Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos.

85. Skundą pateikti gali pacientas arba jo atstovas. Nagrinėjami tie skundai, kurie yra paciento pasirašyti, nurodytas jo vardas ir pavardė, faktinė gyvenamoji vieta ir duomenys ryšiui palaikyti, išdėstyta skundo esmė. Jeigu skundą pateikia paciento atstovas, nurodomas atstovo vardas ir pavardė, gyvenamoji vieta, atstovavimą liudijantis dokumentas ir pacientas, kurio vardu jis kreipiasi. Neįskaitomi, neatitinkantys nurodytų reikalavimų skundai nenagrinėjami ir grąžinami pacientui bei nurodoma grąžinimo priežastis.

86. Pacientas, pateikdamas skundą, privalo pateikti asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą. Kai toks skundas siunčiamas paštu ar per pasiuntinį, prie jo turi būti pridėta notaro ar pacientui atstovaujančio advokato patvirtinta pareiškėjo asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija. Paciento atstovas, kreipdamasis dėl tokios informacijos, pateikia tapatybę ir atstovavimą liudijantį dokumentą.

87. Pagal LR teisės aktus į pacientų skundus nagrinėjančias valstybės institucijas pacientai turi teisę kreiptis tik nepatenkinti skundų nagrinėjimu sveikatos priežiūros įstaigoje, kurioje, jų manymu, jų teisės buvo pažeistos.

88. Klinika, gavusi paciento skundą, išnagrinėja skundą ir raštu praneša pacientui nagrinėjimo rezultatus ne vėliau kaip per 20 darbo dienų.

89. Jei paciento netenkina Klinikos skundo nagrinėjimo išvada, jis teisę ją apskųsti įstatymų nustatyta.

90. Kai paciento skundas yra susijęs su informacijos apie pacientą, kuri yra konfidenciali, nagrinėjimu, tokios informacijos pateikimas Klinikos civilinę atsakomybę apdraudusiai draudimo įstaigai, asmenims, kurie tiesiogiai nagrinėja skundą, yra teisėtas ir pagrįstas. Asmenys, susipažinę su konfidencialia informacija, privalo užtikrinti jos konfidencialumą.

91. Pacientų skundus nagrinėjančių valstybės institucijų sprendimus pacientai turi teisę apskųsti įstatymų nustatyta tvarka.

XI. PACIENTO TURIMŲ DIRBINIŲ IŠ BRANGIŲJŲ METALŲ, BRANGIŲ PROTEZŲ IR PINIGŲ REGISTRAVIMO BEI SAUGOJIMO TVARKA

92. Pacientų, esančių komos būsenoje, be sąmonės ir nesugebančių kontroliuoti savo veiksmų, turimus dirbinius iš brangiųjų metalų, brangius protezus bei pinigus perima registratūros darbuotojai ir registruoja daiktaraštyje, kurį pasirašo vyr. bendrosios praktikos slaugytojas bei gydytojas arba registratūros darbuotojas.

93. Vertingi daiktai pacientui ar jo atstovui grąžinami gavus gydančiojo gydytojo patvirtintą raštišką prašymą. Daiktaraštyje įrašoma daiktų gavėjo vardas, pavardė, pasirašytinai. Už šio reikalavimo vykdymą  atsakinga vyr. bendrosios praktikos slaugytojas.

94. Vertingi daiktai, kurių niekas neatsiima ilgiau kaip vienerius metus, perduodami į radinių biurą, surašant atitinkamos formos aktą.

XII. DARBŲ SAUGĄ REGLAMENTUOJANČIŲ ĮSTATYMŲ, KITŲ TEISĖS AKTŲ IR NORMINIŲ DOKUMENTŲ NUOSTATOS

95. Darbo vietoje privaloma laikytis darbų saugos, priešgaisrinės ir elektros saugos reikalavimų, vadovautis Lietuvos Respublikos darbuotojų saugos ir sveikatos įstatymu bei kitų teisės aktų, susijusių su darbų sauga, nuostatomis, pareiginių instrukcijų reikalavimų ir procedūrų atlikimo taisyklių, kitų Klinikos direktoriaus įsakymų.

96. Klinikos teritorijoje esantiems asmenims privaloma vadovautis informacinių, draudžiamųjų ir kitų ženklų reikalavimais.

97. Pacientai ir lankytojai privalo:

97.1. Atvykę į Kliniką, viršutinius lauko drabužius nusirengti ir palikti drabužinėje ar tam skirtoje lauko drabužių vietoje;

97.2. vykdyti Klinikos darbuotojų nurodymus saugios elgsenos, aplinkosaugos ir priešgaisrinės saugos klausimais;

97.3. pastebėjus nenormalų esančios įrangos darbą (padidėja triukšmas, vibracija, pakyla temperatūra, atsiranda specifinis kvapas ir kt.) ar kitus veiksnius, keliančius pavojų sveikatai ar gyvybei, nedelsiant pranešti apie tai Klinikos darbuotojams;

97.4. vengti veiksmų, galinčių kelti pavojų jo ir kitų supančių asmenų sveikatai ar gyvybei;

97.5. imtis visų atsargumo priemonių judėdami paviršiais, kurie buvo neseniai valyti drėgnuoju būdu arba kai ant jų yra išsiliejusių skysčių ar pabirusių medžiagų;

97.6. Klinikos teritorijoje vairuotojai privalo praleisti transportuojamus (vežimėliu, pan.) pacientus;

97.7. Klinikos teritorijoje pėstieji privalo eiti šaligatviais arba pėsčiųjų takais dešine puse, o ten, kur jų nėra, - viena eile kelkraščiu ar važiuojamosios dalies pakraščiu prieš transporto priemonių važiavimo kryptį;

97.8. Pacientus lydintieji asmenys, kurie kelkraščiu ar važiuojamosios dalies pakraščiu stumia vežimėlį, privalo judėti viena eile transporto priemonių judėjimo kryptimi. Vežimėliais neįgaliesiems leidžiama važiuoti dešiniuoju važiuojamosios dalies pakraščiu (nesvarbu, ar yra kelkraštis, šaligatvis, pėsčiųjų takas) viena eile transporto priemonių judėjimo kryptimi.

98. Klinikos patalpose ir teritorijoje draudžiama:

98.1. laikyti ir vartoti alkoholinius gėrimus bei tabako gaminius (rūkyti);

98.2. laikyti ir vartoti narkotines ir psichotropines bei kitas psichiką veikiančias medžiagas, jei gydytojas nepaskyrė;

98.3. turėti su savimi šaunamąjį arba šaltąjį ginklą;

98.4. įsivesti (įsinešti) naminius gyvūnus;

98.5. savavališkai įeiti ar lankytis Klinikos tarnybinėse patalpose;

98.6. trikdyti viešąją rimtį ir tvarką;

98.7. naudotis vizualiai techniškai netvarkingais asmeniniais elektrotechniniais įrenginiais (atviros dalys, turinčios elektros įtampą, pažeista maitinimo izoliacija, jungiklis ar kištukas). Neleistina savarankiškai šalinti jokių įrenginių gedimų;

98.8. drėgnomis rankomis draudžiama liesti įjungtą elektrotechninį įrenginį ir jo dalis, valyti juos drėgna pašluoste;

98.9. liestis tuo pačiu metu kūno dalimis prie elektrotechninio įrenginio ir įžemintų dalių (centrinio šildymo radiatorių, vamzdžių ir pan.), atidarinėti elektros skydelius;

98.10. savavališkai keisti įrenginių ir baldų (išskyrus pacientams ir lankytojams skirtu kėdžių) padėties;

99. Pacientai ir lankytojai už Klinikai ar jos darbuotojams padarytą žalą atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

100. Už darbų saugą Klinikoje atsakingas direktorius arba kitas Klinikos direktoriaus paskirtas fizinis arba juridinis asmuo.

 XIII.  BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

101. Klinikos administracija neatsako už pacientų, jų atstovų ir lankytojų daiktų saugumą.

102. Farmacinių ir medicininių priemonių gamintojų atstovai, norėdami pristatyti savo gaminius ar gydymo metodikas bei jų privalumus, privalo kreiptis į Klinikos registratūrą ir registruotis pristatymo/vizito žurnale, kuriame pasirenkamas Klinikos vadovo patvirtintas tokiems pristatymams laikas ir tvarka.

103. Taisyklės yra privalomos visiems Klinikos darbuotojams, pacientams, jų atstovams ir lankytojams.

104. Taisyklės skelbiamos Klinikos internetiniame tinklapyje ir Registratūroje esančiame dokumentų aplankale „INFORMACIJA PACIENTAMS“.

105. Taisyklės gali būti keičiamos ir/ar pildomos pasikeitus Klinikos darbo organizavimui ar su šiomis taisyklėmis susijusiems teisės aktams.